FrIeNdS fOrEvEr

Isnin, 11 April 2011

ABPBH2010...aNuGeRaH UnTuK WaNiTa MeLaLuI jAlAn kE NeRaKa.KeNaPa jAdI BeGiNi wAnItA???


Memang meriahla ABPBH2010 yang berlangsung ahad lepas.memang meletup..yg 'bunga2' malam tu lagi la meletup.seperti biasa qaseh dh agak ape moment paling indah yang wanita 'jaja'malam tersebut.Qaseh x sanggup nk tgk.nak nilai pun sapela qaseh kan...korang tgk dan nilaila sdr....wanita adalah pembawa fitnah di akhir zaman ini.tanda2 hari kiamat makin hampir.tgk n nilaila sdr...


  










Yang Bercouple pun x kurang hebatnya....mase ni la nk tunjukkan kecantikan tubuh kita pada pakwe kan????habis....kat suami esok nk tunjuk ape???????korang jwbla...






sekarang artis kite suke dedah 'belakang plk' tau.kalau dedah depan kene kutuk teruk,dedah belakang xde org kutuk ke????kalau ade jerawat kat belakang tu lagi teruk...masyaAllah.dunia2.





yang bertudung pun bergaya sakan jgk...ketat bawah,tengah pun org x kan kisah.yang penting bertudung.isk3..




erm...mcm2 kan...qaseh nak bgtau ni aurat wanita adalah seluruh anggota tubuhnya kecuali wajah dan dua telapak tangannya. Leher dan rambutnya adalah aurat di hadapan lelaki ajnabi (bukan mahram) walaupun sehelai. Pendek kata, dari hujung rambut sampai hujung kaki kecuali wajah dan dua telapak tangan adalah aurat yang wajib ditutup.

firman Allah Subhanahu wa Ta’ala,

Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [An-Nur (24):31]

Dengan dua pakaian inilah seseorang wanita itu boleh berada dalam kehidupan umum seperti di jalanan, di pasar-pasar, pasar raya, kampus, taman-taman, dewan orang ramai dan seumpamanya. Dalil wajib memakai jilbab ( tudung ) bagi wanita adalah berdasarkan firman Allah,

Wahai Nabi! katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang Mukmin, ‘Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya.” [ Al-Ahzab (33):59].

Dan Hadis Rasulullah  riwayat dari Bazzar dan At-Termizi menjelaskan :

Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, setiap kali mereka keluar, syaitan akan memperhatikannya.”
-Renung-renungkan dan Selamat Membaca-


.::HiDUP dAN mAtIKU hANYaLAH uNtUkMU Ya ALLAH:::.

4 ulasan:

QasehNya Humaira' berkata...

kan bagus kalau ade artis yang bace entry qaseh ni kemudian insaf dan taat pada Allah.erm....beso pahala qaseh.

NuRliAnA AbDulLaH berkata...

kalah artis hollywood.

shila berkata...

MASYAALLAH....

QasehNya Humaira' berkata...

dunia dh terbalik skrg....laki tutup aurat,pempuan tayang body.

Catat Ulasan