FrIeNdS fOrEvEr

Selasa, 12 April 2011

Sekalung Doa Untuk Bakal Suamiku Tercinta...Moga Dikau Terus Mencintaiku Hingga Ke Syurga..


SeTiAp sUjUdKu Ku sEnTiASa BeRdOa yA Allah   :


                                                                      

 Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat

Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan

         Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
 
   Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu



Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan


                                    Ya Allah

Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash

Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya

Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu


Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya

Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu

Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya


Sekiranya­ suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu

 

Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

 
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka


Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragam


Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang


Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu

Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..


Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..

Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..


Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya


Sekiranya suami ku menyintai kesesatan

Kau pandulah aku untuk menarik dirinya


keluar dari terus terlena

Ya Allah...

Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku



Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku


Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..


 Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai

isteri..




Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu


Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku

petunjuk kearah rahmat Mu


Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..


Aku buta tanpa bimbinganMu..


Aku cacat tanpa hidayahMu..



Aku hina tanpa RahmatMu..



Kuatkan hati dan semangatku



Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami



Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan


Kerana aku pasrah dengan dugaanMu


Kerana aku sedar hinanya aku


Kerana aku insan lemah yang kerap keliru



Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu


Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu


Ya Allah Ya Tuhanku...Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati



Isteri yang solehah


Isteri yang sentiasa dihati


Amin, amin Ya Rabbal Allamin..




FiKiRkAn-FiKiRkAn dAn sElAmAt mEmBacA...qASEH

 

.::HiDUP dAN mAtIKU hANYaLAH uNtUkMU Ya ALLAH:::.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan